Pytanie:
Czy dotykanie 200 V DC jest bezpieczne?
Sadat Rafi
2020-05-21 03:15:28 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Oglądałem ten film na YouTube. Twórca treści po prostu oświadczył, że prąd stały o napięciu 200/300 V jest bezpieczny w dotyku.

Myślę, że kondensator użyty w tym obwodzie ogranicza prąd.Dlatego nic mu się nie dzieje.

Widziałem, jak mój przyjaciel doznał kontuzji, dotykając w laboratorium przewodu zasilającego generatora prądu stałego 400 V.

Moje pytanie brzmi - czy naprawdę bezpieczne jest dotknięcie dowolnego źródła prądu stałego (200-300 woltów) bez uwzględnienia impedancji linii lub maksymalnego prądu, który może zapewnić źródło?

spójrz na ten https://youtu.be/rkYq17gTCq8
To świetny film.Miałem to szczęście, że mogłem pracować z załogą liniową i gołą ręką 500kV (30 lat temu).Ten niebieski łuk robi wrażenie, kiedy po raz pierwszy założysz.
Wyszukaj w Google „bardzo niskie napięcie” lub „SELV”.
Dotknąć czego?Twój język?Palce?Palce u stóp?Paznokcie?Wszystkie mają różne opory, ale ta ostatnia będzie bezpieczna w tym przypadku, chociaż nie jest to zalecane (twoje ręce nie będą stabilne, przewody mogą się przesuwać i przesuwać, wilgoć itp.).
Ręce.Kiedy ludzie używają terminu dotyk, nie mówiąc czym, mają na myśli rękę.
Należy pamiętać, że ElectroBOOM bardzo dobrze pokazuje, czego _ nie_ robić.Zauważ też, że pomimo swojego niezgrabnego działania, bardzo dobrze wie, co robi i jak nie umrzeć z powodu swoich akrobacji.Ciesz się z jego treści, ale nie odtwarzaj żadnych jego eksperymentów, które wykorzystują napięcia przekraczające, powiedzmy, 25 V.
ElectroBOOM to utalentowany artysta.Po zobaczeniu połykacza mieczy w cyrku nie powinieneś wracać do domu i wbijać noża w gardło.
_ „Twórca treści po prostu oświadczył, że prąd stały o napięciu 200/300 V można bezpiecznie dotknąć.” _ - W którym momencie w filmie stwierdza to?Obejrzałem wideo ponownie, ale nigdy nie słyszałem, żeby wypowiadał się w ten sposób.Film dotyczy odczuwania bólu AC vs DC (wyjaśnia to w ciągu pierwszych 10 sekund), a nie ich względnego bezpieczeństwa.
Pytania w serwisach wymiany stosów muszą stać same.Nie da się powiedzieć, o co właściwie chodzi, nie oglądając filmu na zewnętrznej stronie, dlatego ** to nie pasuje tutaj **.A jeśli chodzi o pytanie, jeśli musisz zapytać, ** nie rób tego **.
Myślę, że artysta jest sarkastyczny.Ogromne znaczenie ma to, czy napięcie jest w jakiś sposób ograniczone prądowo ... nieskrępowane 200VDC jest wyjątkowo niebezpieczne i nie można użyć zwykłego osprzętu LVDC - ani nawet zasilacza sieciowego - do jego ograniczenia.Nie można się z nim targować, nie można z nim dyskutować, nie zna litości, wyrzutów sumienia ani strachu i * absolutnie nigdy nie przestanie *, chyba że zapasy zostaną odcięte.Porozmawiaj z konstruktorami pojazdów elektrycznych.
Dotykanie 1 000 000 V prądu stałego jest całkowicie bezpieczne.Po prostu nie używaj żadnej innej części ciała do dotykania czegokolwiek, co ma inne napięcie niż to.
Kondensator nie jest ogranicznikiem prądu.
Ale kondensator ma impedancję.Jeśli zastosuję KVL, otrzymam różne wartości prądu dla różnych pojemności.
„Touch 200 V” tak naprawdę nic nie znaczy.Możesz dotknąć _przewodnika_, który może być pod innym napięciem lub nie, niż inny przewodnik, którego możesz lub nie dotykać z jakąś inną częścią ciała i która różnica napięcia może być utrzymywana lub nie przez niektóre osoby.rodzaj zasilacza, który prawie na pewno ma ograniczone możliwości dostarczania prądu przy zachowaniu tej różnicy napięć itp., itd., ... To skomplikowane.
@besmirched: Myślę, że jasne zamierzone znaczenie to „jednocześnie dotykaj obiektów z nie ograniczoną prądowo różnicą potencjałów 200 V DC między nimi”.Zaklasyfikowałbym go jako możliwy do przeżycia w pewnych okolicznościach, ale nie we wszystkich i niezbyt „bezpieczny”.
Oglądałem ten film już kilka razy.Nigdy się nie zestarzeje.
@supercat, Tak, cóż, jedna osoba myśli, że jasne zamierzone znaczenie jest takie ... a inna osoba uważa, że jasne zamierzone znaczenie jest takie inne ... Wiem, że w dzisiejszych czasach modne jest myślenie, że słowa tak naprawdę nie mają znaczenia, ale każdyraz na jakiś czas ktoś „dotyka 200 woltów” lub coś podobnego, ponieważ źle zinterpretował czyjeś jednorazowe słowa i zostaje spalony.
@besmirched: Większość czynności, które można by uznać za „dotknięcie 200 woltów prądu stałego”, wykonanych czystymi, suchymi rękami prawdopodobnie nie spowodowałaby obrażeń.Większe pytanie dotyczy tego, co należy rozumieć przez „bezpieczny”.Dla niektórych osób fakt, że jakieś działanie nie spowodowało śmierci ani trwałych obrażeń oznacza, że nie było to „niebezpieczne”, ale myślę, że ważne jest, aby pamiętać, że nawet jeśli 10 osób z rzędu wykonuje jakąś czynność bez szkodysugeruje, że jest mało prawdopodobne, aby ryzyko szkody znacznie przekroczyło 10%.
Jeśli byłbyś zainteresowany, napisałem artykuł na temat napięć bezpieczeństwa w DC, zatytułowany `` Analiza zwarcia doziemnego i zalecenia dotyczące bezpieczeństwa dla przetworników poziomu modułu BIPV w niskonapięciowych mikrosieciach prądu stałego '', możesz go obejrzeć online: jeślisą zainteresowani: https://limo.libis.be/primo-explore/fulldisplay?docid=LIRIAS2874860&context=L&vid=Lirias&search_scope=Lirias&tab=default_tab&lang=en_US&fromSitemap=1
Pięć odpowiedzi:
Solar Mike
2020-05-21 03:19:37 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie, większość urządzeń elektrycznych w klasie niskonapięciowej jest „bezpieczna”, jak poniżej 50 V DC

Nie jest to maksymalny prąd, ale miejsce, w którym przepływa przez ciało, a także, gdy w cyklu serca uderza ...

Więc nie graj.

Myślę, że zagrożenie związane z napięciem stałym w zakresie 60 V-100 V nie wynika z porażenia prądem, ale raczej z pożaru.Przy niższych napięciach, jeśli np.maleńka żyłka drutu na chwilę przerywa zasilanie, wyładowanie łukowe powstałe w ten sposób prawdopodobnie wygasa samoistnie, ale wraz ze wzrostem napięcia rośnie również potencjał łuku ciągłego.
@supercat OP rozmawiał z 200 do 300 V nie mniej niż 100 V ...
Czy ktoś ma coś przeciwko wyjaśnieniu drugiego akapitu / zdania?Nie jestem native speakerem i nie mogę go przeanalizować
Gabriel Luci
2020-05-21 20:48:10 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Twórca treści po prostu oświadczył, że prąd stały o napięciu 200/300 V jest bezpieczny w dotyku.

Nie powiedział tego nigdzie w filmie i nie sugerował tego.W ciągu pierwszych kilku sekund mówi:

Chcę go trochę poprawić i pokazać, przy jakim napięciu boli na skórę

Po prostu pokazuje, kiedy zaczyna boleć.To wszystko.

Ma kolejny film z demonstracji na żywo, w którym podłącza kilka akumulatorów samochodowych do produkcji 120 V prądu stałego i dotyka ich: https://youtu.be/ZxBF7WC0TQk?t=654

Czuje to i boli, ale nie tak bardzo, jak 120 V AC.

Nie mówi, że DC jest zawsze bezpieczne.Wyjaśnia niebezpieczeństwa w innym filmie, w którym mówi o związku między napięciem a prądem w ranieniu ciebie: https://youtu.be/XDf2nhfxVzg

Miałem na myśli pośrednią wiadomość.Podsumowanie jego działań.
W [3:23] (https://youtu.be/snk3C4m44SY?t=203), kiedy dotknął 334 V DC, nadal bolało go do tego stopnia, że nie mógł trzymać na nim palców.Wiadomość jest taka: 334 V DC cię skrzywdzi.
@SadatRafi Myślę, że to niebezpieczna nadinterpretacja.Nie mogę tego odczytać z jego kaskaderskiego wideo
Staraj się nie pocić, kiedy to robisz
Jest to bezpieczne tylko wtedy, gdy wytrzyma opór skóry.Tak jak powiedział @DirkBruere, jeśli zaczniesz się pocić, twoje ręce są mokre lub jest coś innego, co pozwala na swobodny przepływ prądu do twojego ciała, to cię zabije. W tym samym sensie gniazdka elektryczne nie zabijają Cię, jeśli przejdziesz obok nich, ponieważ nie mogą pokonać oporu powietrza.Z drugiej strony błyskawica z pewnością może zabić cię w powietrzu.
@Sebi Dla ciebie i dla mnie może być oczywiste, że nie jest to zamierzone, abyś dotykał 200VDC, ale zdziwiłbyś się, ilu ludzi (szczególnie na mojej szyi) ma postawę "zrobił to i wciąż żyjewięc ja też mogę to zrobić ”
@Sebi - Nie zrozum mnie źle.Nie mówię, że naszym obowiązkiem jest powstrzymanie idiotów przed robieniem idiotycznych rzeczy.Mówię tylko, że są tam idioci
Wątpię, czy jest tutaj profesjonalny EE, który nie został zasilony napięciem sieciowym, ani 110VAC, ani 230VAC.Absolutnie gorzej jest, jeśli jest ramię w ramię, aby prąd przepływał przez serce.Dlatego zobaczysz, jak wiele EE pracuje, używając prawej ręki z lewą ręką trzymaną za plecami.
@slebetman swoim komentarzem starałem się wskazać, jak niebezpieczne jest takie podejście.Miejmy nadzieję, że ktoś zda sobie sprawę, że powinien oglądać takie filmy jako filmy kaskaderskie, zamiast traktować je jako rzeczywiste demo
user287001
2020-05-21 04:07:10 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Film, do którego prowadzi link o 3:48, ujawnia bardzo istotne cechy „nauczyciela”. Potrafi wygłaszać bzdury dość pewnym głosem. Nie sądzę, żeby on sam wierzył, że ludzkie ciało ma pojemność, która ułatwia wytwarzanie szkodliwego prądu przy napięciu AC niż przy napięciu DC.

Nie wierz mu. Nawet dużo niższe napięcie DC może być niebezpieczne. Widziałem, jak akumulator samochodowy wykonał w ciągu około 1 sekundy śrubokręt tak gorący, że przepalił się w ciele użytkownika. Napięcie 100 V lub więcej prądu stałego może zatrzymać serce, gdy ktoś bierze je z ręki do ręki lub z ręki na stopy. Nie ma dla tego dokładnego limitu napięcia. Ktoś może znieść więcej niż inny. Wpływ na to ma również wilgoć i siła kontaktu.

Przepisy dotyczące robót elektrycznych są różne. Sprawdź, jaka jest granica bardzo niskiego napięcia (= ELV) w miejscu Twojego zamieszkania. Pozostawanie poniżej limitu nie zabezpiecza napięcia, ale jest używane w sądzie, gdy sędzia musi zdecydować, czy ktoś celowo spowodował zagrożenie. Wszelkie prace elektryczne z napięciami wyższymi niż ELV można uznać za celowe poszukiwanie problemów, bez względu na to, czy dana osoba wiedziała, że ​​takie ograniczenie istnieje, czy nie.

AC powoduje nieustanny ból, ponieważ prąd obraca się tam iz powrotem, a każdy impuls zaburza układ nerwowy. DC boli w ten sposób tylko wtedy, gdy prąd zaczyna się lub zatrzymuje. Ale wystarczająco wysoki początkowy puls może zatrzymać serce.

Obwód „nauczyciela” został galwanicznie połączony z siecią zasilającą. Jego dotknięcie wyjścia DC mogłoby dać inny skutek, gdyby przypadkowo uzyskał połączenie z ziemią, na przykład przez skórzane buty i betonową podłogę. Posiadanie prostownika nie miałoby w takim przypadku żadnego znaczenia.

DC też ciągle boli
Sucha skóra jest całkiem dobrym izolatorem.Nawet niskie napięcie może wytwarzać niebezpieczne ilości ciepła, gdy przepływa przez niski opór, ale opór suchej skóry jest rzędu 100 000 omów, co ograniczyłoby wytwarzanie ciepła do poziomu znacznie poniżej tego, co organizm robiłby samodzielnie.Problem z prądem zmiennym polega na tym, że nerwy i mięśnie reagują nawet na niewielkie * zmiany * prądu.
_ „Obwód nauczyciela był galwanicznie podłączony do sieci prądu przemiennego.” _ - Podejrzewam, że jego końcowy obwód był podłączony co najmniej przez transformator izolujący, umożliwiając mu pewien stopień bezpieczeństwa dotykania gorącego przewodu (zakładając, że wyczyn nie jest dokładniej sfałszowany).
Nie ma potrzeby, aby coś takiego było pokazywane, gdy tworzy się takie filmy rozrywkowe.Generowanie pozornych odczytów napięcia i trzymanie rzeczy poza obrazem jest elementarne.Napisałem: nie wierzcie!
* „Widziałem, jak akumulator samochodowy zrobił w ciągu około 1 sekundy śrubokręt tak gorący, że przepalił się w ciele użytkownika.” * - To zagmatwany problem.Chodzi o to, że rani cię elektryczność, a nie ciepło.Jasne, nie powinieneś zwierać akumulatora samochodowego, ale naprawdę nie powinieneś zwierać * żadnej * baterii.
„Widziałem, jak akumulator samochodowy wykonał w ciągu około 1 sekundy śrubokręt tak gorący, że wbił się w ciało użytkownika”.- Według https://electronics.stackexchange.com/questions/246085/how-many-amps-can-a-car-battery-supply wyjścia baterii „[...] dosłownie tysiące amperów to śmiertelne krótkie”.", można się spodziewać, że śrubokręt tak bardzo się nagrzewa ...
120 V DC to 120 V.120 VAC osiąga szczyt 170 woltów
bta
2020-05-22 06:01:03 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ściśle mówiąc, napięcie nie powie Ci, czy coś jest bezpieczne, czy niebezpieczne w dotyku. Generator Van De Graaffa może wytwarzać ekstremalnie wysokie napięcia, a wiele z nich jest zaprojektowanych specjalnie do dotykania. Nie zaszkodzą, ponieważ prąd wyjściowy jest wyjątkowo niski. W rzeczywistości to prąd Cię boli, nie napięcie. Ludzie umierali od napięcia tak małego, jak 42 V. Dotknąłem generatora Van De Graaffa o napięciu około 1500 000 V i nie miałem żadnych negatywnych skutków.

W twoim konkretnym przypadku zasilacze są generalnie zaprojektowane do wyprowadzania znacznej ilości prądu elektrycznego, więc nie zalecałbym dotykania szyny zasilającej przy żadnym napięciu.

Jeśli chodzi o Twój komentarz, kondensator nie ogranicza prądu. Kondensatory ograniczają szybkość zmiany napięcia. Jeśli chodzi o prąd, jednym z największych zastosowań kondensatorów jest sposób, w jaki mogą one zapewnić wyjątkowo wysokie prądy wyjściowe podczas rozładowywania. Jeśli cokolwiek ogranicza prąd, byłby to jakiś rezystor.

Sascha
2020-05-22 03:11:04 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie, generalnie dotykanie 200V-300V DC jest niebezpieczne.

Zajrzyj na https://en.wikipedia.org/wiki/Extra-low_voltage, aby uzyskać szczegółowe informacje na temat napięć uznawanych za bezpieczne w dotyku przez różne organy regulacyjne.



To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 4.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...