Pytanie:
Czy niektóre elementy lutowane wykorzystują lut, który topi się tylko w temperaturach powyżej 480 ° C?
soundslikefiziks
2018-04-21 14:15:52 UTC
view on stackexchange narkive permalink

( rozwiązane - rozwiązanie dodane na dole )

Mam gniazdo zasilania, którego nie mogę usunąć. Wypróbowałem pistolet na gorące powietrze ustawiony na 480 ° C i lutownicę ustawioną na 480 ° C.

Podczas gdy część lutu zdawała się stopić na kilku szpilkach, inne szpilki wydawało się, że nie ma to wpływu. Próbowałem nakładać topnik i próbowałem dodać więcej lutu z nadzieją, że stary lut przyklei się do nowego. Próbowałem umieścić lutownicę na każdym z tych pinów przez 2 minuty i nic nie pomogło.

Czy to możliwe, że jakiś lut nie topi się poniżej 480 ° C?

Obraz prawie zniszczonego obszaru:

Enter image description here

Enter image description here

Zdjęcie mojej lutownicy dodane zgodnie z prośbą w komentarzach

enter image description here ----- Rozwiązanie -----

Po przeczytaniu wszystkich odpowiedzi postanowiłem spróbować ponownie. Ustawiłem zarówno lutownicę, jak i opalarkę na 480C. tym razem po przeczytaniu o utracie ciepła spróbowałem usunąć końcówka opalarki (widoczna na zdjęciu) i voila! to się roztapia!. Powoli wypychałem każdy kołek lutownicą i gniazdo zostało pomyślnie usunięte. enter image description here enter image description here

Czy mógłbyś dodać kilka zdjęć swojej lutownicy i stacji na gorące powietrze?Może to być bardzo istotna informacja.
AilinmdnhuCMT Gotowe.
Przykro mi to mówić, ale to bardzo kiepskie narzędzie.Niezdolny do ponownego lutowania dużych elementów.Mam bardzo podobną stację na gorące powietrze.Używam go do obkurczania i lutowania elementów o małej masie.
@Chupacabras co sprawia, że jest źle?podtrzymywanie temperatur lub nawet ich nie osiąganie (nigdy tego nie mierzyłem)
Ma bardzo małą moc, to jest główny problem.Dzięki temu jest w stanie dostarczyć tylko ułamek ciepła potrzebnego do podgrzania elementów o dużej masie.Ciepło jest szybciej rozpraszane przez ogromną masę miedzi niż twoja opalarka jest w stanie dostarczyć.Do tego zadania potrzebujesz mocniejszej stacji na gorące powietrze niż Twoja.W tej chwili nawet gdy ustawisz na swojej stacji 480C, nie jest ona w stanie nagrzać płytki do 230C co jest temperaturą topnienia bezołowiowego lutowia.
czy one też są skręcone?przynajmniej pin 3 tak wygląda.dodaj do swojego sprzętu pompkę rozlutowującą.
Osiem odpowiedzi:
Jack B
2018-04-21 14:35:55 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie, będzie to standardowy lut. Cokolwiek zostało użyte na pozostałej części planszy. Problem polega na tym, że cały metal zbyt szybko odprowadza ciepło. Ponadto duża liczba pinów oznacza, że ​​nawet gdy lut się topi, musisz wyciągnąć (teraz bardzo gorącą) część z płytki, co nie jest łatwe.

Jednym z rozwiązań jest użycie piły do ​​cięcia lub czegoś podobnego do przecięcia podnośnika oraz szczypiec do zgniatania i łamania plastikowych części. Jeśli możesz zredukować to do pojedynczych szpilek wlutowanych w otwory, powinieneś być w stanie usunąć je jeden po drugim.

Pistolety na gorące powietrze o dużej mocy, które otrzymujesz do usuwania farby, również nagrzewają wszystko wystarczająco, ale mogą przegrzać lub zdmuchnąć pobliskie elementy, jeśli nie są w jakiś sposób chronione.

Myślę też, że powinno być możliwe użycie do tego gorącego powietrza i lutownicy, ale byłoby to trudne. Potrzebujesz dużej końcówki, aby ciepło płynęło, a dodanie większej ilości lutu może również pomóc w przenoszeniu ciepła. Użyj gorącego powietrza do podgrzania podnośnika i obszaru wokół deski - najlepiej z obu stron. Użyj folii aluminiowej, aby chronić pobliskie elementy przed przepływem powietrza.

+1 Jeśli nie użyjesz ponownie tego złącza, najlepszym sposobem jest zniszczenie go i zmniejszenie do oddzielnych pinów
trochę powiązane: [Odcięcie metalowych nóżek kotwicy na porcie HDMI lub metalowym złączu?Czego używać?] (Https://electronics.stackexchange.com/a/160178/7036)
Oldfart
2018-04-21 14:21:25 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Nie, dzieje się tak, że ciepło jest „odbierane” i usuwane przez cały metal w gnieździe i na płycie.Nie tylko musisz dostarczać ciepło, musisz dostarczać ciepło szybciej, niż zostanie ono usunięte.

Lutownica o większej mocy pomoże, ale w końcu, jeśli jest po prostu za dużo metalu, który również nie działa.Pistolet na gorące powietrze w połączeniu z lutownicą jest bardziej odpowiedni do usuwania elementów z dużą ilością metalu lub w przypadku dużych obszarów miedzi na PCB.

Nawet jeśli ustawię lutownicę na 480C?
Tak.Mała końcówka zapobiega również przedostawaniu się ciepła do części.Czasami DODAWAM lut, a gdy wszystko jest płynne, używam dużej ilości miedzianego oplotu, aby szybko go zassać.
tak, próbowałem dodać lut, a kiedy zassałem go miedzianym oplotem, stary lut nadal pozostał na pinie
Nie używam knota lutowniczego do takich rzeczy, to marnotrawstwo.Podgrzej szpilkę, podważ trochę część, pozwól jej ostygnąć.Podgrzej kolejną szpilkę, podważ ją, ostudź.Powtarzaj, aż część wyskoczy, a następnie użyj knota lutowniczego, aby wyczyścić lutowie z otworów.
@JRE To przydatna technika, ale myślę, że dobrze jest dodać małe ostrzeżenie: Musisz uważać, aby nie rozerwać padów, szczególnie na płytach jednowarstwowych lub podkładkach, które nie są połączone z śladem.
@soundslikefiziks: Nie myl temperatury i ciepła.To są dwie różne rzeczy.Kawałek drewna i blacha stalowa pozostawione na zewnątrz będą miały tę samą temperaturę po około godzinie.Jednak metal będzie zimniejszy w dotyku.Dzieje się tak, ponieważ metal ma większą zdolność pochłaniania ciepła.Jeśli ponownie zmierzysz, metal będzie miał taką samą temperaturę jak drewno
@soundslikefiziks Kontynuując przykład drewna i metalu (obie te same temperatury, ale bardzo różna pojemność cieplna), lutownica z małym grotem i bardzo duża lutownica z płaskim grotem mogą mieć tę samą temperaturę grotu.Jednak żelazko z małą końcówką będzie miało bardzo mało ciepła (mniejszą masę) w porównaniu z dużą płaską końcówką.Oznacza to, że gdy tylko mała lutownica zacznie topić lut, temperatura natychmiast spada i element grzejny w lutownicy będzie musiał szybko spróbować ponownie podgrzać grot.
Wesley Lee
2018-04-22 01:57:10 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Użyję prądu jako analogii dla przepływu ciepła. Z Wikipedii:

Przepływ ciepła można modelować analogicznie do obwodu elektrycznego, w którym przepływ ciepła jest reprezentowany przez prąd, temperatury są reprezentowane przez napięcia, źródła ciepła są reprezentowane przez źródła prądu stałego, absolutne opory cieplne są reprezentowane przez rezystory, a kondensatory termiczne .

Wszystkie poniższe obwody są symulowane, możesz uruchomić solver DC i poda on temperatury w „woltach”. : D

A BARDZO przybliżony model Twojej obecnej konfiguracji

Załóżmy, że 50W == 50A. Odgadłem całkowity opór cieplny, tak aby odczyt na twoim lutowaniu dał 480ºC. (jednostką oporu cieplnego byłoby K / W, ignoruję temperaturę otoczenia i wiele rzeczy, ale tak czy inaczej).

Twoja końcówka lutownicza ma wysoką odporność termiczną, a płytka ma niski opór cieplny, więc nawet jeśli żelazko mierzy 480 ° C w swoim grocie, PCB ma znacznie niższą temperaturę.

schematic

symuluj ten obwód - schemat utworzony przy użyciu CircuitLab

HJak przenieść więcej ciepła na płytę?

Zmniejsz opór cieplny swojej końcówki! W ten sposób pomaga cynowanie końcówki, aby uzyskać większą powierzchnię, grubsze końcówki itp. Powiedzmy, że 2,4K / W to absolutnie najlepsza wskazówka, jaką możesz dostać. Jednak 50W to za mało, aby osiągnąć temperaturę lutowania. (Ale zobacz, że proporcja temperatury się poprawiła, masz teraz 50% temperatury końcówki zamiast 25%).

schematic

zasymuluj ten obwód

o dałoby Ci więcej Watts?

Ponieważ 50W nie wystarcza do ogrzania obiektów o bardzo niskim oporze cieplnym (duże płaszczyzny miedzi). Dodajesz więcej mocy, aż w punkcie odczytu osiągniesz 480ºC. Zwróć uwagę, że gdyby obiekt miał wyższą rezystancję, potrzebowałbyś mniej energii.

schematic

zasymuluj ten obwód

Podgrzewanie płyty

Myślę, że byłby to bardzo szorstki model dla wstępnie podgrzanej deski:

schematic

zasymuluj ten obwód

Zwróć uwagę, że potrzebujesz mniej energii niż w poprzednim przykładzie ORAZ że „proporcja” temperatury jest lepsza.

Zasadniczo, gdy mamy do czynienia z dużymi spadkami temperatury:
- Większa moc jest dobra, jeśli można ją dostarczyć bez strat.
- Aby zmniejszyć straty: grubsza końcówka, lepszy kontakt, brak wiatru.
- Wyższa temperatura docelowa: podgrzać!

Niektóre stacje (ja używam i-con ERSA) mają wewnętrzne ustawienia dla różnych końcówek, ponieważ mają profile utraty i transferu temperatury i starają się to skompensować.

Zobacz, że ma 2 cyfry:

enter image description here

Obie wskazują 350ºC, ale jedna to temperatura zmierzona, a druga to temperatura ustawiona. Jeśli więc moc nie jest wystarczająca (jak w przykładzie, który osiągnął tylko 240ºC), można to odczytać. IRC, te chińskie stacje lutownicze migają między temperaturą zmierzoną a ustawioną, ale nie jestem pewien.

bobflux
2018-04-22 03:24:31 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Standardowy lut cynowo-ołowiowy topi się w temperaturze 183 ° C, bezołowiowy topi się w temperaturze około 221-225 ° C. Twoim problemem jest to, że nie osiąga tej temperatury, ponieważ ilość wprowadzonego ciepła jest zbyt niska, a ilość ciepła, które wysysa masa płytki i złącza jest zbyt wysoka.

Jeśli używasz wyższych temperatur, na przykład pistoletu do usuwania farby o temperaturze 500 ° C, tak na pewno spowoduje to więcej ciepła na płycie, ale niestety części, które osiągną tak wysoką temperaturę, rozwarstwią się, a twoja deska zostanie zniszczona, ponieważ temperatura jest za wysoka. Podczas wdmuchiwania gorącego powietrza na płytę duże masy metalu będą się powoli nagrzewać (tj. Lut nie będzie się topił), ale plastyczne końcówki szybko się nagrzewają i grożą spaleniem. Lepiej jest używać dużego natężenia przepływu powietrza przy niższej temperaturze niż małego natężenia przepływu przy wyższej temperaturze. Gorące powietrze działa dobrze, ale wymaga trochę praktyki.

Rozwiązanie problemu w trybie getta

enter image description here

Użyj kawałka grubego drutu miedzianego, aby podgrzać wszystkie styki jednocześnie. Na zdjęciu jest układ scalony, ale będzie działał z wieloma komponentami, jeśli zginiesz drut w kreatywny sposób. Nawet kondensatory i inne uparte 2-3-pinowe elementy przewlekane! Na przykład, aby wylutować część z otworem przelotowym z 2 lub 3 nóżkami, po prostu umieść kawałek drutu miedzianego 1,5 mm2 (AWG16) wzdłuż kołków i podgrzej. Zachowaj krótki czas, dodaj tyle ołowiowego lutowia, aby przewodziło ciepło do wszystkich padów, które chcesz stopić, a następnie nałóż lutownicę o dużej mocy, taką jak pistolet do lutowania o mocy 100 W lub żelazko o kontrolowanej temperaturze.

Wszystkie podkładki stopią się w tym samym czasie. To działa jak urok, w kilka sekund. Jest szybki, więc tablica się nie zwęgla.

Spehro Pefhany
2018-04-21 23:00:40 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Twój problem polega na tym, że płyta jest płytą główną multilayer - ma płaszczyzny uziemienia i zasilania, które silnie odprowadzają ciepło z platerowanych otworów otaczających szpilki, gdy próbujesz stopić lutowie trzymające je.

Potrzebujesz dobrej lutownicy, not ustawionej na wysoką temperaturę, aby zapewnić wystarczającą ilość watów do podgrzania lutu do (normalnej) temperatury topnienia.W tym celu powinien być ustawiony na umiarkowaną temperaturę, ale być w stanie dostarczyć wiele watts na żądanie (ze sterowaniem w pętli zamkniętej).

Jak powiedzieli inni, możesz mieć więcej szczęścia ze swoim obecnym żelazkiem, jeśli fizycznie rozłączysz złącze i spróbujesz wyjąć każdy pin z osobna.Możesz również podgrzać płytę gorącym powietrzem, ustawionym na około 120 ° C, ale nie używaj opalarki typu niekontrolowanego środka do usuwania farby, ponieważ możesz uszkodzić płytę lub otaczające ją elementy.

Więc mówisz, że powinienem obniżyć temperaturę?a 120C na gorącym powietrzu wydaje się po prostu naprawdę niskie (nie mam niekontrolowanego środka do usuwania farby)
100 ° C to bardziej normalna temperatura podgrzewania.Obniżenie temperatury na istniejącym żelazku nie pomoże, potrzebujesz lepszego żelazka (które powinno być ustawione na niższą temperaturę niż 480 ° C) lub lepszej techniki.
Moje obecne żelazko ma regulowaną temperaturę
O lepszej technice na pewno potrzebuję ;-)
Dodałem zdjęcie stacji lutowniczej, jeśli to pomaga.
@soundslikefiziks - zdobądź grot lutowniczy FAT!(Po zdobyciu przyzwoitej stacji) Pomaga to nie tracić temperatury, gdy traci ciepło na pokładzie.
Tylko 50 W nominalnie, niezbyt dobre w tego typu sytuacjach.Możesz to zrobić, rozbijając złącze.Nie ustawiaj go na bardzo wysoką temperaturę, po prostu pracuj powoli i ostrożnie, pin po szpilce.
@WesleyLee Dzięki za wskazówkę, zaczynam rozumieć tę kwestię utraty ciepła, ale co jest nie tak z obecną stacją lutowniczą?
@SpehroPefhany Przepraszam za moją ignorancję, ale jeśli element grzejny w mojej obecnej lutownicy osiągnie wymagane wyższe temperatury, dlaczego waty miałyby mieć znaczenie?
Jeśli to, co lutujesz, może pochłonąć więcej ciepła niż twoja lutownica może oddać, nie ma znaczenia, czy element grzejny ma ustawioną temperaturę, „przedmiot” nie nagrzeje się do tej temperatury.Pomyśl o tym jak o gradiencie, w którym wszystkie elementy mają pewien opór cieplny, a obiekt jest dziurą, która może pochłaniać ciepło.Im niższa moc wyjściowa (w watach), tym wyższy opór i większy otwór, tym niższa będzie temperatura obiektu.50W nie jest dużym źródłem ciepła, cienka końcówka ma „dużą rezystancję”, kilka dużych miedzianych płaszczyzn to „duży otwór” (na ciepło).
@WesleyLee więc jak jakoś zmierzę końcówkę to nie pokaże 480C?a dobra stacja grzewcza ma czujnik, który reguluje ciepło w przypadku utraty ciepła?
@soundslikefiziks - zależy od tego, jak producent zaprogramował stację.Mogliby spróbować skompensować straty na grocie i ustawić temperaturę wewnętrzną na wyższą niż zadana, aby uzyskać rzeczywistą temperaturę na grocie.ale ponieważ 480 ° C jest dość wysokie, nie sądzę, żeby były wyższe niż to.Myślałem o swojej analogii i napisałem odpowiedź z kilkoma bardzo przybliżonymi modelami.
Najlepsze, co może zrobić, to włączyć grzejnik na 100%.Jeśli potrzeba więcej ciepła, temperatura na czujniku (nie mówiąc już o końcówce) spadnie.
Robert Endl
2018-04-21 22:38:37 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Możesz spróbować lutu indowego.Będzie stapiał z cyną / ołowiem i da ci stop o znacznie niższej temperaturze topnienia.Prawdopodobnie na YouTube jest coś, co pokazuje, jak to zrobić.

+1 Drobne szczypanie do dzioba - obecnie prawdopodobnie nie ma tam ołowiu.
Dobrze!A bezołowiowy topi się w jeszcze wyższej temperaturze.Nic dziwnego, że ten facet ma kłopoty.
Jeśli chodzi o ratowanie lub naprawę starszego sprzętu (sprzed 2007 r.), Bardzo dobrze może być lut ołowiowy ...
Andrew Morton
2018-04-22 02:13:47 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Jeśli korzystasz ze stożkowej końcówki lutowniczej pokazanej na zdjęciu, musisz ją wymienić na inną, prawdopodobnie grot "2.4D".Trochę dochodzenia powinno pozwolić ci znaleźć taką, która będzie pasować do twojej lutownicy, prawdopodobnie będzie zawierała kilka innych końcówek - nie ma potrzeby kupowania zbyt wielu innych końcówek lub takich z fantazyjnymi powłokami.

Pomysł polega na tym, że stożkowa końcówka ma bardzo małą powierzchnię styku, więc nie może szybko przenosić ciepła w porównaniu z większą końcówką.Potrzebujesz wymiany ciepła.

Znalazłem film pokazujący różne sposoby, które nie działają, aby zmienić końcówkę na YouTube: Montaż końcówki lutowniczej 900M-T na stacji lutowniczej Yihua SMD.

rackandboneman
2018-04-23 00:33:00 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Dla kompletności, połączenia spawane, których nie można rozłączyć za pomocą sprzętu do lutowania, istnieją w (głównie profesjonalnych) niektórych niszowych urządzeniach elektronicznych, podobnie jak użycie lutów o szczególnie wysokiej temperaturze topnienia (np. do sprzętu wiertniczego).

Jednak w twoim przypadku jest prawie pewne, że po prostu zbyt dużo ciepła pochłania masa termiczna samego elementu, jak sugerują inne odpowiedzi.Spróbuj użyć większej końcówki, większego / mocniejszego żelazka (trzymanie taniego żelazka hydraulicznego jest przydatne w takich sytuacjach) i prawdopodobnie dodaj trochę masy termicznej i przewodzenia ciepła przez DODAWANIE stopionego lutu do złącza, które próbujesz cofnąć.

Wyjaśnienie: „Odwiert” to pewna kategoria sprzętu do eksploracji szybów naftowych, która jest sprzeczna ze wszystkimi normalnymi zasadami dotyczącymi tego, jaki rodzaj elektroniki cieplnej może przyjąć.Temperatura pracy, w której normalny lut faktycznie by się stopił.



To pytanie i odpowiedź zostało automatycznie przetłumaczone z języka angielskiego.Oryginalna treść jest dostępna na stackexchange, za co dziękujemy za licencję cc by-sa 3.0, w ramach której jest rozpowszechniana.
Loading...